בית הספר למנהל עסקים >

בבית הספר מתקיימות תוכניות לימודים לתואר שני ולתואר שלישי. 


תואר שני   

מסלולים   

קיימים שני מסלולים: 
   
מסלול א' - כולל ביצוע מחקר והגשת עבודת גמר בכתב.   
 
מסלול ב' - ללא עבודת מחקר.   
  

1.מגמות  

מימון - מגמת מימון מכשירה לתפקידים מקצועיים בתחום ניהול כספי של חברות עסקיות, ניהול תיקי השקעות ומסחר בניירות ערך, המגמה מתאימה למעוניינים בקריירה בתפקידי ניהול ומטה בחברות עסקיות, בנקים, חברות ביטוח, משרדים ממשלתיים ורשויות ציבוריות וחברות העוסקות בשוק ההון, המגמה מקנה לבוגריה את הכלים והיסודות לקריירה פיננסית ניהולית עם דגש על בניית רקע תיאורטי ומתן כלים אנליטיים וכמותיים, הדרושים למנהל בעולם הפיננסים המודרני, יושם דגש על מקומו של הניהול הפיננסי בחברה העסקית ותפקידיו של המנהל הפיננסי, הבנה מעמיקה של תורת ההשקעות המודרנית, מימון בינלאומי והיכרות עם שוקי ההון הגלובליים, הבורסה ושוק ההון הישראלי, והבנה מעמיקה של ניירות ערך בכלל וניירות ערך נגזרים בפרט.   

בנוסף ללימודי הליבה של המגמה, תינתן אפשרות להתמקד ולהעמיק את הידע וההתנסות המעשית באחד משני האשכולות:   

  • אשכול ניהול השקעות יתמקד בצד התיאורטי והמעשי של ניהול השקעות, מדידת ביצועי תיקים, אנליזה של ניירות ערך וניירות ערך נגזרים, האשכול מרחיב לנושאים מתקדמים בהשקעות כמו מימון התנהגותי, וכולל ביצוע של סמינר מחקרי בתחום של השקעות ושוקי ההון, במסגרת הפרקטיקום במסלול תתבצע עבודה מעשית בתחום שוק ההון.     

  • אשכול מימון חברות יתמקד ויעמיק בנושאים הקשורים לניהול הפיננסי של הפירמה וירחיב לנושאים מתקדמים כמו חשבונאות ניהולית, ממשל תאגידי, ניהול סיכונים ומימון נדל"ן, המסלול כולל סדנא מעשית במימון חברות מתקדם בשיתוף חברות מובילות במשק הישראלי. במסלול זה הסטודנטים יידרשו לבצע סמינר מחקרי בתחומים הקשורים לתורת הפירמה.   

שיווק - המגמה בשיווק מכשירה את בוגריה לתפקידי מפתח בתחום השיווק הן ברמה הארצית והן ברמה הבינלאומית, המגמה בשיווק מקנה ידע בנושאים עדכניים ומרכזיים בשיווק הכוללים, בין היתר, את התחומים הבאים: שיווק דיגיטלי, מדיה חברתית, שיווק בינלאומי, התנהגות צרכנים, מחקר שיווקי, ניתוח הסביבה השיווקית, ניתוח מתחרים, מדיניות מוצרים, מדיניות מחירים, מדיניות מאמץ הקידום ומדיניות הפצה. התחרות הקיימת בעידן הנוכחי מחייבת את החברות להשקעה מרבית בתהליכי השיווק תוך ניצול הזדמנויות עסקיות, והתאמתן לשינויים הדינמיים המתרחשים בשווקים בהם הן פועלות, המגמה בשיווק חיונית לכל מנהל המעוניין להשתלב בעשייה העסקית, וזאת בשל הכלים המעשיים המוענקים במסגרת לימודי ההתמחות, המאפשרים הבנה של כלל התהליכים העסקיים הרלוונטיים לעידן הנוכחי.   

בנוסף ללימודי הליבה של המגמה, תינתן אפשרות להתמקד ולהעמיק את הידע וההתנסות המעשית באחד משני האשכולות:   

  • אשכול שיווק דיגיטלי המתמקד בהיכרות עם הכלים, האסטרטגיות, הטקטיקות וערוצי השיווק של המדיה הדיגיטלית הנדרשים להשגת יתרון עסקי, בעידן שבו תקציבי שיווק מרכזיים מועברים מהמדיה המסורתית למדיה הדיגיטלית.     

  • אשכול שיווק וניהול חדשנות המתמקד בהענקת כלים חיוניים בתחום השיווק למנהלים, תוך הבנת התהליכים והאסטרטגיות הנדרשים למנהלים הפועלים בשווקים תחרותיים.   

ניהול והתנהגות ארגונית- מגמת ניהול והתנהגות ארגונית מכשירה את בוגריה ברמת המיקרו בניהול ההיבטים הפסיכולוגיים של העובדים בארגון וברמת המקרו בניהול תהליכי שינוי ואסטרטגיה ברמה הארגונית הרחבה. בנוסף לתכני הליבה של ניהול עובדים ותהליכים ארגוניים, המגמה מציעה לסטודנטים את הידע, הכלים וההתנסות להובלת תהליכים בסביבה הארגונית של המאה ה- 21, המאופיינת בגלובליזציה ומעבר למבנה ארגוני שטוח ומבוסס צוותי עבודה, מבנה זה של המגמה נועד כדי להכין את בוגריה לסביבות הארגוניות הדינמיות האלו, בוגרי המגמה יקבלו רקע מתאים לתפקידי ניהול, ייעוץ, מחקר ופיתוח ארגוני ועסקי בסביבה הארגונית של המאה ה- 21.   

בנוסף ללימודי הליבה של המגמה, תינתן אפשרות להתמקד ולהעמיק את הידע וההתנסות המעשית באחד משני האשכולות:   

  • אשכול ניהול ואסטרטגיה בינלאומי המתמקד באתגרי ניהול בחברות בינלאומיות שפועלות בסביבות תרבותיות ועסקיות שונות בעולם, ומכשיר סטודנטים בניהול בסביבה הרב-תרבותית מרמת העובד והצוות ועד הרמה האסטרטגית.     

  • אשכול ניהול פרויקטים המתמקד בכלים החיוניים למנהל בארגונים מבוססי עבודה פרוייקטלית. הסטודנטים מקבלים כלים בניהול פרויקטים מורכבים, פיתוח וניהול צוות. בנוסף לכך, הפרקטיקום במגמה מהווה הכנה למבחן הסמכה לתעודת PMP הנדרשת בניהול פרויקטים מול חברות גלובליות.   

בוגרי התוכנית יקבלו רקע מתאים לתפקידי ניהול בסביבה הארגונית של המאה ה- 21, בדגש על ניהול בחברות בינ"ל וחברות מבוססות מבנה עבודה פרוייקטלי.   

מערכות מידע - המגמה במערכות מידע נועדה להקנות לבוגרים את הידע, הכלים וההתנסות, העונים לדרישות השוק במאה ה- 21. לשם כך המגמה מקיימת קורסים משותפים עם חברות מהתעשייה, הסטודנטים משתתפים בפרויקטים וסימולציות ניהול בינלאומיים וכן, מוסדו שיתופי פעולה עם גופי הסמכה לצורך הכשרת הבוגרים בהסמכות מקצועיות המקובלות בשוק, ובכלל זה הסניף הישראלי של ISACA   

בנוסף ללימודי הליבה של המגמה, תינתן אפשרות להתמקד ולהעמיק את הידע וההתנסות המעשית באחד משלושת האשכולות:   

  • אשכול אנליטיקה עסקית, המכשיר את הבוגרים לתחום ה-Data Science . הלימוד משולב בשימוש בכלי תוכנה ייעודיים, ומכשיר את הבוגרים לשמש כ- Data scientists בארגון, עם אוריינטציה למגוון תחומי האנליטיקה העסקית, ובכלל זה תחומי מימון ושיווק.     

  • אשכול ניהול תשתיות וסייבר מכשיר את הבוגרים להיבטי הניהול, הארגון והאבטחה של תשתיות וטכנולוגיות המידע בארגון. מעבר לידע ולכלים, הקורסים כוללים גם הכשרה והכנה לשתי בחינות הסמכה רשמיות בתחום: הסמכת CSX והסמכת CRISC.   

  • אשכול ניהול פרוייקטים מתמקד בכלים החיוניים למנהל בארגונים מבוססי עבודה פרויקטלית. הסטודנטים מקבלים כלים בניהול פרויקטים מורכבים, פיתוח וניהול צוות. בנוסף לכך, הפרקטיקום במגמה מהווה הכנה למבחן הסמכה לתעודת PMP הנדרשת בניהול פרויקטים מול חברות גלובליות.   

בוגרי התוכנית יקבלו רקע מתאים לתפקידי ניהול בסביבה הארגונית של המאה ה 21, בדגש על ניהול בחברות בינ"ל וחברות מבוססות מבנה עבודה פרויקטלי.   

בנוסף לאחד מהאשכולות הנ"ל, כל סטודנט יכול להשתלב גם באשכול יזמות וחדשנות, המעניק ידע וניסיון רחבים בנושאים ייחודים הרלוונטיים ליזמים וכן לכל מי שמעוניין לקחת חלק ויוזמה טכנולוגית.   

כמו כן קיימת גם אפשרות להשתלב באשכול נוסף בתחום הדירקטורים, המורכב מקורס בסיס בדירקטורים, הנכלל בתוכנית הלימודים ושני קורסי הרחבה בתחום זה.  

 

תואר שלישי

תאריך עדכון אחרון : 29/01/2025